Eigenartige Mails von angebl. Blizzard

Games auf PC, PS3, Xbox 360, Wii etc.
Antworten
madmax
Community Manager
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran
Eigenartige Mails von angebl. Blizzard

Ungelesener Beitrag von madmax » 22.08.2010, 04:50

Ich kriege neuerdings seltsame Mails von angeblich Blizzard und dem WoW Account Management, dass mein Account erst ausgelaufen wäre, sich jemand versucht hat einzuloggen und jetzt angeblich einen Kreditkartennummer hinterlegt und den WoW Account verlängert hätte. Ich hab als WoW rauskam einen Monat WoW getestet und gleich wieder gecancelt. Seitdem kam von dort her nix. Ist das Spam/Scam? Ich poste mal die Mails, aber bitte nur mit Bedacht auf die Links klicken und schon gar nix ohne Prüfung eingeben.
Dear customer,

Due to suspicious activity, the Battle.net account has been locked. You logined your account successfully at 8:57:33 on 2010-8-12 from the 144.195.32.27, but our system shows this IP isn't your registered IP. We are concerned about whether your account has been stolen. In order to guarantee the legitimacy of your account, we need you follow these steps:

Step 1: Secure Your Computer

In the event that your computer has been infected with malicious software such as a keylogger or trojan, simply changing your password may not deter future attacks without first ensuring that your computer is free from these programs. Please visit our Account Security website to learn how to secure your computer from unauthorized access.

Step 2: Secure Your E-mail Account

After you have secured your computer, check your e-mail filters and rules and look for any e-mail forwarding rules that you did not create. For more information on securing your e-mail account, visit our Support page.

Step 3: Restore access to Your account

We now provide a secure website for you to verify whether you have taken the appropriate steps to secure the account, your computer, and your email address. Please follow this site to restore the access to your account: http://us.worldofwarcraft.verifyservice ... 90zg7hivdc

If you still have questions or concerns after following the steps above, feel free to contact Customer Support at http://us.blizzard.com/support/article. ... leId=20606.

Sincerely,
The Battle.net Account Team
Online Privacy Policy
Greetings,

We have determined that your World of Warcraft account has been accessed/compromised by someone not authorized to do so by the World of Warcraft Terms of Use (http://www.worldofwarcraft.com/legal/termsofuse.html).

To protect your privacy and security, we have temporarily disabled this account. Any recurring subscriptions have been suspended to prevent further monetary charges. In order to regain access to the account, you must complete the steps below to secure the account and your computer.

Please keep this email for your reference until the account recovery process has been completed.

STEP 1: SECURE THE ACCOUNT, YOUR COMPUTER AND YOUR EMAIL ADDRESS
Account compromises most often occur when a player shares login information with an unauthorized third party or plays on a computer that has a virus, Trojan, or key-logger. We recommend following the http://us.battle.net/security/checklist.html on our Account Security site at http://us.battle.net/security/index.html.

STEP 2: RECOVER THE ACCOUNT
We now provide a secure website for you to verify that you have taken the appropriate steps to secure the account, your computer, and your email address. Please go to this site and follow the instructions:
http://www.worldofwarcraft.verifyservic ... s4dhskoxau

STEP 3: VERIFY YOUR SUBMISSION WAS RECEIVED
We will contact you with further instructions once we have received and processed your submission. If you do not receive a reply within 48 hours of submitting this form, please resend it from the address listed above.

Please be aware that if unauthorized access to this account continues after the recovery process is complete, it may lead to further action against the account.

Regards,

Neil G.
Game Master Bahrdrak
Customer Services
Blizzard Entertainment
This e-mail is to alert you that, according to our records, the pre-paid game time on your World of Warcraft account has been extended. You have entered a new credit card (****-****-****-530548527) as your subscription. You can go to your Account Management page to review or change your subscription type:
http://www.worldofwarcraft.restoreconfi ... rvice.html

Pay Pal and PhoneBill are also available as new options to pay for your subscription time (US only): http://www.worldofwarcraft.restoreconfi ... rvice.html

Thank you for playing World of Warcraft!

The World of Warcraft Team
Mir kommt das alles sehr suspekt vor.
Everything is better with Bluetooth.

Soulprayer
Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Re: Eigenartige Mails von angebl. Blizzard

Ungelesener Beitrag von Soulprayer » 22.08.2010, 05:36

Diese Art von Emails habe ich auch schon seit längerer zeit. Die sind nich von Blizz. Paar Links sind echt, paar Links sind Phishing. Kann man gut daran erkennen, daß die Links teilweise auf restoreconfirm.net und so in der Mail haben. --> das macht Blizz nicht.

Habe meine Emailadresse im Account geändert und mir für mein Android-Smartphone einen Authenticator zugelegt. (gibts auch fürs iPhone)
Wer nun noch irgendwie an den Account dran will, der hats schwer ^^
Ich bin ein UFO - ein unheimlich faules Objekt.

madmax
Community Manager
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von madmax » 22.08.2010, 05:49

Ich würd den an sich auch löschen lassen, ich nutz den WoW Account ja eh nicht. Ich weiss nicht mal mehr die Zugangsdaten. Das ist ja fast 6 Jahre her seit der letzten Nutzung.

Apo
Hartware.net
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Apo » 22.08.2010, 09:44

Die Dinger erhalte ich seit geraumer Zeit in Massen. Anfangs war ich auch verdutzt, da ich zum Release mal eine kurze Weile WoW gespielt habe. Aber nachdem ich mal die Links genauer angeschaut habe (was in der Mail angezeigt wird und wo sie wirklich hinführen), war mir klar, dass es sich dabei um Phishing handelt.

Werden WoW-Accounts nach einer bestimmten Zeit der Inaktivität nicht auch gelöscht?
"Die Mütter der Dummen sind immer schwanger." (Quelle: unbekannt)

Seelenkrank
Rear Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Seelenkrank » 22.08.2010, 10:00

ich hatte die mails schon ein paar mal obwohl ich nie wow gezockt habe *g*
allerdings war die anrede mit kryptischem buchstabenwirrwar also konnte man schon erkennen das es pishing war

Cheops
Fleet Captain

Ungelesener Beitrag von Cheops » 22.08.2010, 10:12

Apo hat geschrieben:Werden WoW-Accounts nach einer bestimmten Zeit der Inaktivität nicht auch gelöscht?
Meiner ist jetzt seit März 09 auf inaktiv, und habe noch nie eine Benachrichtigung bekommen das eine Löschung bevorsteht.

Rayzor
Rear Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Rayzor » 22.08.2010, 12:20

Apo hat geschrieben:Die Dinger erhalte ich seit geraumer Zeit in Massen. Anfangs war ich auch verdutzt, da ich zum Release mal eine kurze Weile WoW gespielt habe. Aber nachdem ich mal die Links genauer angeschaut habe (was in der Mail angezeigt wird und wo sie wirklich hinführen), war mir klar, dass es sich dabei um Phishing handelt.

Werden WoW-Accounts nach einer bestimmten Zeit der Inaktivität nicht auch gelöscht?
Jo, die hab ich auch seit längerem in Massen.
Hab ebenfalls mal geguckt, wo die links wirklich hinführen.

Genauso bekomme ich immer NCSoft Mails und Aion Mails :(. Ärgerlicherweise schafffen die noch viel zu häufig durch meinen Spamschutz...
[~X~]
1909% BVB

madmax
Community Manager
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von madmax » 22.08.2010, 16:02

Hab die Mails mal in die Tonne getreten. Danke für die sachdienlichen Hinweise.

Doc Chaos
Admiral

Ungelesener Beitrag von Doc Chaos » 22.08.2010, 17:44

Ich krieg die seit Monaten. Habe nur leider keinen WoW Account ;D -> Tonne, absolut richtig
In the absence of light, darkness reigns supreme.
-buddhist proverb

Apo
Hartware.net
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Apo » 22.08.2010, 17:50

Rayzor hat geschrieben:Genauso bekomme ich immer NCSoft Mails und Aion Mails :(. Ärgerlicherweise schafffen die noch viel zu häufig durch meinen Spamschutz...
Stimmt, damit ging es dann auch irgendwann los.

Gerade eben war schon wieder so eine WoW-Account-Mail bei mir im Postkasten. In meinem Spamfilter blieben in den letzten 4 Tagen 3 solcher Mails hängen. Mittlerweile versuchen die einen auch mit Einladungen zum WoW Cataclysm Betatest zu ködern.
"Die Mütter der Dummen sind immer schwanger." (Quelle: unbekannt)

FragCool
Fleet Captain
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von FragCool » 22.08.2010, 22:55

Bekomme täglich an die 20 davon ;)

Teerbaby
Fleet Captain

Ungelesener Beitrag von Teerbaby » 23.08.2010, 09:47

Bekomme die auch seit Jahren. Landen aber zuverlässig bei GMX im Spam.
You live and learn. At any rate, you live. - Douglas Adams

DeepBlue
Fleet Captain

Ungelesener Beitrag von DeepBlue » 23.08.2010, 10:31

Ich könnte auch schon mit gefühlten 10 Accounts an der WoW Cataclysm Beta teilnehmen, so oft befindet sich in meinem Spamfolder eine Mail von "Blizzard" :)
WUAAAAAAH!

Seelenkrank
Rear Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Seelenkrank » 23.08.2010, 17:36

heute wiedermal eine bekommen (thunderbird war so freundlich ---> spam)

FragCool
Fleet Captain
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von FragCool » 23.08.2010, 18:27

Heute bekommen
Hello,

This is an automated notification regarding your World of Warcraft account. Your account options was recently modified through the Account Management website.

If you made this change to your subscription type, please disregard this automatic notification.

*** If you did NOT make any changes to your account or subscription, we recommend you login to Account Management at the following link to review your account settings:
http://www.worldofwarcraft.com/account/billing/

If you cannot sign into Account Management using the link above, or if unauthorized changes continue to happen, please contact Blizzard Billing & Account Services for advanced assistance.

Billing & Account Services can be reached at 1-800-59-BLIZZARD (1-800-592-5499 Mon-Fri, 8Am-8PM Pacific Time) or at billing@blizzard.com.

Account security is solely the responsibility of the accountholder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard representatives will typically lock the account. In these cases the Account Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play.

Regards,

The World of Warcraft Support Team
Blizzard Entertainment
Das sind halt die "guten" da sind ab und zu welche dabei, für die sich Bubblefish schämen würde ;)

FragCool
Fleet Captain
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von FragCool » 23.08.2010, 23:12

Das ist ne gute Mail...
Greetings,

We have the evidence to prove that your account involved in the controversial game currency transaction .If your account is found violating Terms of Use, it can, and will be suspended/closed/or terminated.

Battle.net Account Name: meine@mail.adresse

Battle.net Account Name: 72 Hour Suspension

Reason for Action: Terms of Use Violation -- Exploitative Activity: Abuse of the Economy

You can log in to Account Management at the following link to review your account settings:
http://www.battle.net/account

If you ignore this mail your account can and will be closed permanently. Once we verify your account, we will reply to your e-mail
informing you that we have dropped the investigation.We ask you to NOT change password until the investigation is fully completed.

Sincerely,
The Battle.net Account Team
Online Privacy Policy
2 Mal "Battle.net Account Name:" obwohl 1 mal die Anschuldigung da stehn sollte...

"and will be suspended/closed/or terminated. " man könnte den Account noch aufhängen, strecken und vierteilen, danach in säure auflösen und an ophra winfrey verfüttern

"Once we verify your account, we will reply to your e-mail
informing you that we have dropped the investigation."
So will ich auch meine Strafzettel für schnellfahren erledigen können, wenn ich beweisen kann das ich ich bin, darf ich fahren so schnell ich will ;)

Soulprayer
Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Soulprayer » 23.08.2010, 23:49

hat aber einen authentischen Link. ;)
hab ich schon erwähnt, daß ich nach der ersten Email dieser Art sofort die Emailadresse bei Blizzard geändert habe? ;)
Zuletzt geändert von Soulprayer am 23.08.2010, 23:52, insgesamt 1-mal geändert.

Laz-Y
Rear Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Laz-Y » 24.08.2010, 01:17

Solche Mails bekomme ich erst seit ca. nem halben Jahr. Dafür aber auch in Massen. Gefühlte 50% vom Spam, den ich bekomme, sind solche Blizzard-Wow-Mails.
Scheint sich mit WoW-Spielern leicht Geld verdienen lassen.

Btw: hab noch nie einen WoW-Account gehabt ;)

Rayzor
Rear Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Rayzor » 24.08.2010, 07:52

Soulprayer hat geschrieben:hat aber einen authentischen Link. ;)
hab ich schon erwähnt, daß ich nach der ersten Email dieser Art sofort die Emailadresse bei Blizzard geändert habe? ;)
Ich glaube kaum dass die Daten bei Blizzard abhanden gekommen sind. Oder haste die Mail dort ändern lassen, damit du gut von böse unterscheiden kannst?
Und der Link ist auch nicht echt. Der führt nämlich ganz woanders hin. :)
[~X~]
1909% BVB

FragCool
Fleet Captain
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von FragCool » 24.08.2010, 08:19

Das sind super geile Links, die hinter dem blauen Text liegen. Nur ich poste hier sicher nicht die Scam Links

Firefly
Rear Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Firefly » 24.08.2010, 19:55

Aber ist gut gemacht.... Das unten sogar auf den offiziellen Blizzard Customer Support verwießen wird.

Soulprayer
Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Soulprayer » 25.08.2010, 20:29

edit:
oder neueste Masche:
Von: WoWAccountEU@review.blizzard.com <WoWAccountEU@review.blizzard.com>
Betreff: Blizzard Store Order #4152
Hello, thank you for shopping at the Blizzard Store!

World of Warcraft® Mount: Celestial Steed : 7324129606924353431573103

To use this key to activate the pet, simply follow these instructions:

* Create a Battle.net account (or if you already have one, log in) at FAKEURL
* Verify your e-mail address. (If you have previously verified your address, skip this step.) From the main Account Management page, click the 'verify this e-mail address' link. Then, check your e-mail account for a verification e-mail. Click the link in this e-mail to verify your e-mail address.
* Return to the Battle.net account management page, then click on 'Code Redemption'.
* Enter the above Pet Key in the code field.
* Once you have successfully redeemed this code, you will be able use the pet in World of Warcraft.

NOTE: If you have previously chosen to gift your digital purchase, attaching this key to their Battle.net account will prevent the gift recipient from being able to redeem this key with your Battle.net account.

===========================================
Purchase Receipt
Customer Account: meine@email.de (geändert ^^)
Order Date: 2010-8-25
Order #: 6586542

(1) World of Warcraft® Mount: Celestial Steed - $25.00

Credit Card Number : ****-****-****-1959 <-- auch falsch xD
Credit Card Type : Visa
Item Subtotal: $25.00
Tax: $0.00
Shipping & Handling: $0.00
Shipping Tax: $0.00
Grand Total: $25.00

If you have any questions or concerns about your order, please contact us at:

Phone: Toll-free at (1-800-592-5499)
Website: FAKE

Live phone support is available seven days a week, 8:00AM - 8:00PM Pacific Time.

Thanks for shopping with us!
Blizzard Customer Service
Zuletzt geändert von Soulprayer am 25.08.2010, 20:37, insgesamt 1-mal geändert.

Antworten