RAGE

Games auf PC, PS3, Xbox 360, Wii etc.
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AndyydnA
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von AndyydnA » 04.10.2011, 17:15

Die Konsolen sollen eben keine Probleme mit den Texturen haben ;). Wenn ich mir das hier anschaue, dann wird mir übel:

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=c5oEdfT4OWY[/youtubehd]

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von spRinger » 04.10.2011, 17:35

Na die Konsolen haben solche Probleme nicht, weil die Spiele für die Dinger optimiert werden und nicht für den PC, jedenfalls idR den konkreten Fall Rage kann ich nicht genau einschätzen, aber das Video ist schon übel.

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von musashi » 04.10.2011, 17:50

Mit nem Intel Core i5 760 @ 2,80 GHz, und ner Radeon HD 5830:

http://videos.pcgames.de/hdvideo/5008/R ... eitShooter

Habe mit einem gesprochen, der an dem Video beteiligt war. Die Texturen werden als bug gehandelt, der noch verschwinden soll.
Zuletzt geändert von musashi am 04.10.2011, 18:22, insgesamt 1-mal geändert.

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von Uncle Doc » 04.10.2011, 21:10

Bei dem Video ist es ja auch 'n bisschen, wenn auch nicht so stark wie im "Why?"-Video weiter oben. Denken wir mal zur Abwechslung positiv und hoffen, dass das bis zum Start am Freitag bei uns schon gefixt sein wird :-/
Was ich auch etwas schade finde ist, dass so ziemlich alle Gegner gleich aussehen und die gleiche Stimme haben.

*Edit*: Für ein vor zwei Tagen "pregeloadetes" Rage gab's heute ein gut 60 MB großes Update - ob das was damit zu tun hat?
Zuletzt geändert von Uncle Doc am 04.10.2011, 21:50, insgesamt 2-mal geändert.
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von spRinger » 04.10.2011, 22:20

Gibt wohl auch schon Hotfixtreiber für ATIs, aber keine Ahnung ob der Texturnachladspaß damit adressiert wird.

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von SueLzkoPP » 05.10.2011, 10:16

Dieses "Why...:(" Video geht jetzt überall durchs Netz und macht alle verrückt ! Nur steht nirgends mit welcher Hardware das aufgenommen wurde! Garantiert mit einem onboard Chipsatz - vermutlich noch nichtmal vom Hersteller unterstützt, vieleicht sogar SB Grafik etz. Das Nachladen der Texturen schaut so aus als würden diese ständig aus dem Arbeitsspeicher geschaufelt werden... nene ich mach mich da nicht verrückt.
Und was die fehlenden Grafikeinstellung angeht: da kommt bestimmt was von der Community nach und alle werden dann in Ultra/High Details zoggen können - wenn auch nur noch mit 20FPS ;-)

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von AndyydnA » 05.10.2011, 10:21

Schau' mal ins Steam-Forum, da sind einige mit dem Textur-Nachladeproblem. Auch mit potenter Grafikhardware.

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von slrzo » 05.10.2011, 16:45

SueLzkoPP hat geschrieben:Dieses "Why...:(" Video geht jetzt überall durchs Netz und macht alle verrückt ! Nur steht nirgends mit welcher Hardware das aufgenommen wurde!
Specs: i7 720QM, 5870M 1GB DDR5, 6GB DDR3 RAM, 7200RPM HDD.

It is a laptop, but this is a computer that plays ARMA 2 every day for me at a solid 30 FPS. I have never had any trouble with any other games.
Steht aber auch direkt in der Videobeschreibung.
Viel zu schwach der Laptop + noch dazu fraps zum Video aufnehmen am laufen. Da kann schon nix gscheits bei rumkommen.
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von AndyydnA » 05.10.2011, 17:14

Außerdem scheinen wohl AMD-Karten eher Probleme zu machen, als nvidia-Karten. Gilt für die Textur- sowie auch für Performance-Probleme.

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von AndyydnA » 05.10.2011, 18:20

2 nette Eastereggs wurden schon entdeckt:

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=PR9tqHDXo8A[/youtubehd]

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=7g6UulkUboI[/youtubehd]

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von SueLzkoPP » 06.10.2011, 18:19

Muss man als deutscher Rage "Käufer" jetzt noch bis Mitternacht warten bevor es los geht ? Steam mag noch nicht freischalten... wie pünktlich sind die eigentlich ?

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von musashi » 06.10.2011, 23:14

Was genau verstehst du am Releasedatum nicht?

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von Soulprayer » 07.10.2011, 00:20

Bei steam kommt es vor, dass die spiele nicht am stichtag mitte freigeschaltet sind. Hat mich schon bei hunted genervt.
Da hab ich mich gezwungen gelassen zu bleiben und einfach 1-2 tage gewartet.
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von SueLzkoPP » 07.10.2011, 08:33

Ersten Eindrücke Top ! Zuerst mit BF3 Beta ATI Treiber leichtes Texturnachladen und teilweise Frame Einbrüche um 45 FPS. Mit dem RAGE ATI Treiber 55-60 FPS und kein Texturnachladen. 1920x1080, AA aus, Hardware siehe Sig.

In die Steam Start-Optionen noch eingetragen: +set com_SkipIntroVideo 1 +cvaradd g_fov 20 dafür gibt es weiteres Sichtfeld und ein deaktiviertes Intro.

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von musashi » 07.10.2011, 17:01

Örgs heute morgen vergessen den Rage DL zu starten *g*

Naja, egal.

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von Uncle Doc » 08.10.2011, 11:51

Also die Grafik ist echt gammlig, fühle mich an HL1 erinnert :(
(habe den aktuellsten NVIDIA-Beta-Treiber und die Config manuell angepasst, GF580@1 GHz)
Viele Dinge sind grundsätzlich nicht zu beheben:

- hässlicher aufgemalter Himmel mit Kompressionsartefakten (wie überall)
- eigentlich nirgens ansprechende kleine Details

Klar, Grafik ist nicht das wichtigste, aber wenn man sich ärgert, sobald man sich an irgendein Objekt nähert, dämpft das auch den Spielspaß deutlich.
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von Soulprayer » 08.10.2011, 13:50

Artefakte sind imho ungewöhnlich. Abwarten bis zum patch. ;)
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von Uncle Doc » 08.10.2011, 14:02

Die Texturen liegen nur in der verlusthaft komprimierten Version vor - sofern da kein >50-GB-Patch kommt, wird sich das leider nicht ändern.
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von Soulprayer » 08.10.2011, 17:02

ach, du spielst das auf xbox/ps3 ?
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von Uncle Doc » 08.10.2011, 17:17

Nein, wie oben angedeutet (Grafikkartendetails) mit PC. Bei der Recherche zu selbst durchführbaren Verbesserungen habe ich jedoch gelesen, dass die Konsolen in diesem Fall nicht limitierten, sondern die Spielgröße ansich (Setupgröße bzw. Anzahl Datenträger).
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von SueLzkoPP » 08.10.2011, 22:41

Auch in einem postapokalyptisches Zukunftsszenario hat der Vorzeigedeutsche bei unseren amerikanischen Entwicklerfreunden immer noch ein Platz.


Bild

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von Soulprayer » 09.10.2011, 05:42

hm. hab's jetzt gerad ma für 2 std angespielt. recht cool. nur die texturen schwammig. und nein, ich habe keine probleme mit dem bildaufbau wie es überall steht.
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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von musashi » 09.10.2011, 10:24

Hier die Patchnotes nach dem ersten Patch der eschienen ist:
RAGE defaults to lower video settings to allow the game to work on a
wide variety of hardware and software configurations.
Unfortunately, it is not possible to anticipate all possible graphics
driver issues in combination with unique end user hardware and software
configurations. For this reason RAGE does not automatically increase
video/graphics settings as this could result in negative side effects
on specific hardware and software configurations. The original release
of RAGE does not expose many video/graphics options for people to tweak
because some of these settings, although desirable from a quality
perspective, simply will not work on specific configurations either due
to hardware limitations and/or driver bugs. Due to popular demand for
more video and graphics options, this patch updates the video settings
menu and exposes several quality and performance settings. However, not
everyone may be able to increase the settings due to hardware limitations
and/or driver bugs.


VSync
-----

The new "VSync" option in the video settings menu allows you to remove
screen tearing. There are three options: ON, OFF and SMART.

When VSync is turned OFF you may experience screen tearing.

When VSync is turned ON you should not see screen tearing. However,
any time your frame rate drops below 60 frames per second you will
get a sudden more severe drop to 30 frames per second. This is how VSync
inherently works. If your computer cannot maintain 60 frames per
second and you miss the synchronization to the vertical retrace of
your monitor then you will miss a whole frame and synchronize to
the next frame instead.

Some graphics drivers now support a so called "swap-tear" extension.
You can try using this extension by setting VSync to SMART.
If your graphics driver supports this extension and you set VSync
to SMART then RAGE will synchronize to the vertical retrace of
your monitor when your computer is able to maintain 60 frames per
second and the screen may tear if your frame rate drops below 60 frames
per second. In other words the SMART VSync option trades a sudden drop
to 30 frames per second with occasional screen tearing. Occasional
screen tearing is usually considered less distracting than a more
severe drop in frame rate.

If your graphics driver does not support SMART VSync and you set VSync
to SMART in the video settings then RAGE will automatically fall back to
turning VSync OFF and you may experience screen tearing. The "swap-tear"
extension is brand new and may still present some issues on certain
graphics hardware. If you experience any problems using SMART Vsync
then set VSync to either ON or OFF. We are actively working with the
graphics hardware vendors to improve the "swap-tear" extension.

If changing VSync in the RAGE video settings menu does not appear to
make any difference then make sure you are not overriding the VSync
setting in the graphics vendor control panel. You can find the
graphics vendor control panel by right-clicking on the Windows desktop
and selecting the " control panel" option from the pop-up menu.

If you force VSync to the 'on' setting in the graphics vendor control
panel then you should not see any screen tearing in RAGE but you may
get a more severe drop in frame rate if your computer cannot maintain
60 frames per second.

If you force VSync to the 'off' setting in the graphics vendor control
panel then you may experience screen tearing no matter what setting you
use for the VSync option in the RAGE video settings menu.


Texture Cache
-------------

The new "Texture Cache" option in the video settings menu allows you
to increase the texture cache size to keep more texture data in
video memory.

If the Texture Cache is set to LARGE then RAGE will keep more texture
data in video memory. This may not only significantly reduce blurry
textures and texture popping, it will also allow complex scenes to be
rendered with more texture detail.

However, this may not work on computers that do not have enough system
or video memory, or you may experience a significant drop in performance.
If you experience issues due to hardware limitations you will have to set
the Texture Cache back to SMALL.

If after changing the Texture Cache to LARGE you experience a crash or
texture corruption (like a partially or completely blue world) then
the graphics driver may have run out of memory.

We are actively working with the graphics card vendors to resolve
any crashes.

If you do not experience a crash but you see texture corruption then you
may be able to get the large Texture Cache to work by accepting the change
and restarting the game. If you still experience texture corruption after
restarting the game you will have to set the Texture Cache back to SMALL.

You may also be able to improve the memory situation on your computer by
changing the Windows paging file management. Note that making changes to
the Windows paging file management may change the performance characteristics
of your computer. Any changes you make to your system configuration are
at your own risk. Always make backups of your system and revert these
changes if you notice undesirable side effects.

To change the paging file management on Windows Vista and Windows 7, first
press the "Start" button, then right-click on "Computer" and then select
"Properties" from the popup menu. Then select "Advanced system settings"
on the window that appears. Select the "Advanced" tab on the
"System Properties" window that is displayed and press the "Settings"
button under "Performance". Select the "Advanced" tab on the
"Performance Options" window that shows up next and press the
"Change..." button under "Virtual memory". Now uncheck the option
"Automatically manage paging file size for all drives" and make
sure that the option "System managed size" is selected on the
"Virtual Memory" window. Confirm the change by pressing the "OK" button
on each window. After making this change you will have to restart your
computer for the change to take effect.

To change the paging file management on Windows XP, first press the
"Start" button, then right-click on "My Computer" and then select
"Properties" from the popup menu. Select the "Advanced" tab on the
"System Properties" window that is displayed and press the "Settings"
button under "Performance". Select the "Advanced" tab on the
"Performance Options" window that shows up next and press the "Change"
button under "Virtual memory". Make sure that the option
"System managed size" is selected on the "Virtual Memory" window.
Confirm the change by pressing the "OK" button on each window.
After making this change you will have to restart your computer for
the change to take effect.


Anisotropic Filter
------------------

The new "Anisotropic Filter" option in the video settings menu allows
you to increase the anisotropic texture filtering.

Anisotropic filtering is a method to enhance the image quality of
textures on surfaces that are at oblique viewing angles.

The anisotropic texture filtering in RAGE defaults to a low value to
accommodate for low-end graphics hardware. However, the anisotropic
filtering can be increased for high-end graphics hardware by setting
the Anistropic Filter option to HIGH in the video settings menu.

Do not force anisotropic filtering to the ‘on’ setting in the graphics
vendor control panel because this may cause rendering artifacts in
the game.

Note that increasing the anisotropic filtering may improve the
texture quality while it may also decrease the frame rate.


Patch Changes / Fixes
---------------------

- Implemented workaround for AMD driver crash right after intro cinematic
on Win 7 32-bit systems.
- Disabled UBOs because they are causing animation issues with AMD drivers.
- Don't allow swap-tear to be enabled on AMD while the extension is not
exposed because it may crash.
- Support for new video settings: "texture cache", "vsync" and
"anisotropic filter"
- Automatically adjust vt_maxPPF based on the number of available cores.
- Improved performance for SLI cards when GPU transcode is enabled.
- Fix for GPU Transcoding option being disabled after exiting gameplay.
- Added safe mode to restore video settings to default values.
- Allow g_fov to be changed from the RAGE launch options in Steam.
- Server now forwards text chat from clients to all other clients while
in-game.


Known Graphical Issues
----------------------

The following issues were found using NVIDIA graphics hardware with
the GeForce R285 Driver or AMD graphics hardware with the AMD Catalyst
11.10 Version 2 Preview Driver.


- If you turn up both the screen resolution and anti-aliasing settings
to high values in the video settings menu and/or you enable
"GPU Transcode" then the screen may no longer update on some hardware
configurations. This means your system does not have the necessary
video memory to run with these high settings. You can re-enter the video
settings menu and lower your settings to restart screen updates.

- If you turn up both the screen resolution and anti-aliasing settings
to high values in the video settings menu you may experience a crash
if your system does not have the necessary memory to run with these
high settings. To avoid this problem you will have to re-enter the
video settings menu to lower the settings. If you can no longer launch
the game after changing the video settings to high values you can add
the following to your RAGE launch options in Steam:

+com_safemode 1

The launch options can be found by right-clicking on RAGE in Steam
and selecting "Properties". Then click on "Set Launch Options" in
the dialog that pops up. Adding this option will reset your video
settings to the default values the next time the game is launched.
When the game is launched in safe mode the game will show "safe mode"
in the corners of the screen. Do not forget to remove the safe mode
launch option after launching the game once to make sure you do not
lose your video settings each time you launch the game.

- Using a NVIDIA graphics card on Windows XP 32-bit or XP 64-bit, you
may experience a crash or hang when changing the screen resolution in
full screen mode or switching from windowed mode to full screen mode.
This has been identified as a graphics driver problem. We have spent
significant effort trying to work around this problem and were
successful in reducing the frequency of occurrence but a driver update
is necessary to completely fix the problem. We are actively working with
NVIDIA to make a solution to this problem available as soon as possible.

- Using an AMD graphics card, you may experience black flickering
artifacts on flags, banners and zip-lines if you run in full screen
mode. This has been identified as a graphics driver problem. We are
actively working with AMD on a solution to this problem.

- Using an AMD graphics card, you may experience black grid lines on
some graphical user interface (GUI) elements like the in-game mini-map.
This has been identified as a graphics driver problem. We are actively
working with AMD on a solution to this problem. If you find the grid
lines particularly distracting, you can add the following to the RAGE
launch options in Steam as a temporary workaround.

+vt_maxAniso 1

The launch options can be found by right-clicking on RAGE in Steam
and selecting "Properties". Then click on "Set Launch Options" in
the dialog that pops up. However, note that adding this setting will
lower the general texture quality in the game.

- If you have an AMD graphics card with a dual core CPU system you may
experience severe hitching and low frame rates. This has been
identified as a driver problem. We are actively working with AMD on
a solution to this problem. As a temporary workaround you may add the
following to the RAGE launch options in Steam:

+jobs_numThreads 0

The launch options can be found by right-clicking on RAGE in Steam
and selecting "Properties". Then click on "Set Launch Options" in
the dialog that pops up.

- If you are running RAGE in full-screen mode and you ALT-TAB to a
different application you may lose your VSync setting. When you
switch to a different application VSync stops functioning.
RAGE detects that VSync is no longer working and automatically switches
back to synchronizing to real-time to make sure the game time advances
in a consistent manner. We are actively working with the graphics
vendors on a solution to this problem.

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von SueLzkoPP » 09.10.2011, 10:35

Soulprayer hat geschrieben:hm. hab's jetzt gerad ma für 2 std angespielt. recht cool. nur die texturen schwammig. und nein, ich habe keine probleme mit dem bildaufbau wie es überall steht.
Gibt es ja auch nicht. Zumindest für mich als ATI Benutzer war es nie ein Thema wenn man den RAGE Beta Treiber bzw. den 11.10 Preview V2 nutzt. Meinst mit Texturen "schwammig" mal häßlig mal gut ? Denke das ist einfach das Spiel !

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Re: RAGE

Ungelesener Beitrag von musashi » 09.10.2011, 12:35

Also schwammig ist in Rage eigentlich maximal die Handlung. Die Grafik ist mit dem erwähnten Preview 2 sehr gut.

Dazu noch bissel config basteln (rageconfig.cfg im base Ordner anlegen)

Für 2GB GraKas:

Code: Alles auswählen

seta com_videoRam "2048" //sets the Video Card memory Set this to the amount you have in MB
seta com_maxfps "60" //limits the frames to 60 can be changed to what you desire
seta image_anisotropy "16" //Using the highest setting here but you can set as 2, 4 or 8
seta image_usecompression 0 
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" //filtering for light maps
seta image_preload "1" //Use preload images when ever possible
seta image_lodbias "-1" //LoD settings
seta image_ignoreHighQuality "0" //Sets up for using HQ gfx
seta image_ignoreLowQuality "1" //ignores the low textures
seta image_useCache "1" //Enabled Cache to allow the textures to load properly without popping
seta image_cacheMegs "250" //Cache size in Megabytes
seta image_cacheMinK "100" //Cache minimum size in kilobytes

// Renderer Settings

seta r_aspectRatio "2"  // 0=4:3, 1=16:9, 2=16:10, 3=5:4 TFT, -1 custom
seta r_fullscreen "1"
//seta r_customAspectRatioV "10"
//seta r_customAspectRatioH "16"
seta r_swapInterval "1" //VSYNC 1 enabled, 0 diabled
seta r_useHighQualityPostProcess "1" //Fore High Quality post proccessing
seta r_shadowsHighQuality "1" //Fore High Quality shadows 
seta r_displayRefresh "0" //keep it so the engine doesn't double render a frame
seta r_renderer "best" //highest rendering options
seta r_multiSamples "32" //Set this to 16 or 8 if you're having low-fps as 32 is the Max Multi-sampling
seta r_useHBAO "1" //Ambient occlusion
seta r_useRenderThread "1" // 0 Disable or 1 Enable threaded rendering  useful for newer cards to increase performance.
seta r_visDistMult "1"
seta r_useMotionBlur "1" //use blur
seta r_skipBump "0" 
seta r_skipSpecular "0"
seta r_skipNewAmbient "0"
seta r_shadows "1"
seta r_cgFragmentProfile "best"
seta r_cgVertexProfile "best"

// Virtual Texture Settings (mega texture streaming)

seta vt_lodBias "-1" //LoD settings
seta vt_qualityhdplossless 1
seta vt_qualityhdppower 0
seta vt_qualityhdpspecular 0
seta vt_qualityhdpnormal 0
seta vt_qualityhdpdiffuse 0
seta vt_qualitydctpower 100
seta vt_qualitydctspecular 100
seta vt_qualitydctnormal 100
seta vt_qualitydctchroma 100
seta vt_qualitydctluma 100
seta vt_usecudatranscode 2
seta vt_minlod -1
seta vt_vmtrcompression none
seta vt_maxaniso 16

//below is cache settings

seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 "8192"
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly "8192"
seta vt_pageimagesizeunique "8192"
seta vt_pageimagesizevmtr "8192"

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