Command & Conquer: Generals 2 (PC, 2013, Frostbite-2-Engine)

Games auf PC, PS3, Xbox 360, Wii etc.
Antworten
Apo
Hartware.net
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran
Command & Conquer: Generals 2 (PC, 2013, Frostbite-2-Engine)

Ungelesener Beitrag von Apo » 11.12.2011, 11:55

c+c_generals_01.jpg
Die Spatzen pfiffen es von den Dächern und nun hat es sich bestätigt, EA arbeitet am zweiten Teil des C&C-Spin-Offs Generals. Das Spiel wird auf der Frostbite-2-Engine (Battlefield 3) aufbauen und von Bioware Victory Games entwickelt. Lasst euch von dem Namen nicht täuschen, denn Bioware ist nicht gleich Bioware, sondern mittlerweile vielmehr eine EA-Sparte wie "EA Sports". Wenn ich nicht vollkommen daneben liege, dann ist Bioware Victory Games nichts anderes als das ehemalige C&C-Entwicklerteam von EA, nur halt umbenannt und restruktiert. Erscheinen soll es allerdings erst 2013. Als Plattformen gilt bislang nur der PC als sicher, wobei ich kein Problem damit hätte, wenn es auch so bleibt. Bitte keine Experimente, um C&C zugänglicher für Konsolenspieler zu machen.

Teaser Trailer:
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=w6bg6yhyTK4[/youtubehd]

PR Blabla:
In the near future, world leaders are mere seconds from signing a global treaty and bringing an end to war as we know it when a devastating terrorist attack rips through the peace conference, killing all in attendance. In a world left with no politicians, diplomats, or activists, only the Generals remain. It’s up to you to assume their roles, command their forces, and put an end to global terrorism once and for all.

- All-Out War — Take control of three unique factions, competing for resources, building up your base of operation, and leading massive batteries of tanks, soldiers, and aircraft into battle.

- Uncanny Sense of Realism — Frostbite 2 technology allows for visceral, visually stunning conflict at an epic scale. Incredibly detailed units and environments, dynamic physics, and exhilarating visual effects bring the battle to life in ways never before seen. This is the closest thing to real war without the consequences.

- New Ways to Dominate or Ally with Your Friends — Go beyond classic deathmatch with a selection of new multiplayer game modes, designed with both cooperative and competitive play in mind.

- Thrilling Campaign — Command the war on terror in an electrifying single-player campaign. Experience the dramatic story from multiple perspectives — from heroic General to crazed terrorist — while engaging the enemy in pulse-pounding tactical combat.

- Ever-Evolving Experience — Enhance your game with an expanding array of downloadable content. From maps and units to factions, campaigns, and more, the fight against terrorism is deeper than ever.

Minimum System Requirements

Processor: 2 GHz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 GHz or Athlon X2 2.7 GHz)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics card (AMD): DirectX 10.1 compatible with 512 MB RAM (ATI Radeon 3000, 4000, 5000 or 6000 series, with ATI Radeon 3870 or higher performance)
Graphics card (NVIDIA): DirectX 10.0 compatible with 512 MB RAM (NVIDIA GeForce 8, 9, 200, 300, 400 or 500 series with NVIDIA GeForce 8800 GT or higher performance)
Sound card
DirectX Compatible
Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive

Recommended System Requirements

Processor: Quad-core CPU
Memory: 4 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics card: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GeForce GTX 570 or ATI Radeon 6950)
Sound card
DirectX Compatible
Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive
Lustig, dass für ein 2013-Spiel schon Systemvoraussetzungen bekanntgegeben werden. Würd ich mal nicht so viel drauf geben. Athlon X2 mit 2,7 GHz .. das is doch gelogen.

Zwei Screenshots:
c+c_generals_02.jpg
c+c_generals_03.jpg
"Die Mütter der Dummen sind immer schwanger." (Quelle: unbekannt)

Rayzor
Rear Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran
Re: Command & Conquer: Generals 2 (PC, 2013, Frostbite-2-Eng

Ungelesener Beitrag von Rayzor » 11.12.2011, 12:02

n1 !!!111
[~X~]
1909% BVB

oxe23
Vice Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von oxe23 » 11.12.2011, 12:12

Huch, was ist denn die Grafik auf dem ersten Bild so krisselig?

Was mir nicht gefällt sind diese futuristischen Elemente. Und hoffentlich geht Origin bis 2013 den Bach runter ;-)

cdmworld
Captain

Ungelesener Beitrag von cdmworld » 11.12.2011, 16:26

mir würde die Grafik so reichen, ... aber da es sich vermutlich noch nicht einmal im Alpha Statium befindet, wird es mit Sicherheit noch einiges an Verbesserungen geben.

Diese Future Sachen gefallen mir auch nicht. Realer wäre besser gewesen.

Ohne Origin dafür mit nem Offline LAN Modus ... ;) ... wird wohl ein Traum bleiben.

Wie auch immer, freue ich mich, das es mit CuC doch weitergeht.

Generals war, nach Alarmstufe Rot 1, sicherlich der beste Teil der Reihe, auch wenn eins mit dem anderen garnix am Hut hatte.

Meine Top 3 ..
1_Red Alert 1
2_Generals
3_Tiberiumkonflikt

alles andere waren nur kurze Spässe ...

Halt.. ich hab Renegade vergessen.

Würde ich an der oberen Liste direkt an Platz 4 hängen ;)

Wenn ich lese, das es wieder eine 3., noch unbekannte Gruppierung geben soll, fällt mir wieder das Alien Zeug aus Tiberium Wars ein..

Bitte EA ... Bitte versaut es nicht ..

Doc Chaos
Admiral

Ungelesener Beitrag von Doc Chaos » 12.12.2011, 05:36

Es ist Generals, da können sie ja nicht wirklich was versauen. Hat ja mit C&C nur noch das "C&C" im Namen und gewisse Grundzüge im Gameplay gemeinsam.

Ich bin trotzdem gespannt. :)
In the absence of light, darkness reigns supreme.
-buddhist proverb

Nightmare
Commander

Ungelesener Beitrag von Nightmare » 12.12.2011, 15:13

Doch sie können das C&C Generals Gameplay versauen... (und ich wette das schaffen sie auch noch) ;)
Jedes Blatt hat zwei Seiten, nur wenden die Menschen Blätter nicht gerne, wenn ihnen die Seite die sie sehen gefällt.

Lustmolch
Rear Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Lustmolch » 13.12.2011, 08:01

Das gaben die doch schon gemacht!

C&C Generals war und ist doch Müll.
Ab-Pfiff der Fussball-Manager
http://www.ab-pfiff.de/

-Hugo-
Fleet Captain

Ungelesener Beitrag von -Hugo- » 13.12.2011, 08:42

oh yeah... Alarmstufe Rot und Generals sind da auch meine Favorites.
Da freut man sich doch gerne auf einen Nachfolger.

Die Systemvoraussetzungen finde ich garnicht so abwägig. Grafiktechnisch kann man sich ja an BF3 orientieren und CPU seitig dürfte da nicht viel umme sein zu aktuellen Strategiespielen.
...besuchen sie kalifornien, das land der sonne ...da macht das leben noch spaaaaß!

Apo
Hartware.net
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Apo » 13.12.2011, 19:46

-Hugo- hat geschrieben:.... und CPU seitig dürfte da nicht viel umme sein zu aktuellen Strategiespielen.
So wie ich das mitbekommen habe, zwingt Starcraft 2 im Multiplayer bei Massenschlachten so manche CPU in die Knie. Und das Spiel hat immerhin ein Einheitenlimit, was bei C&C: Generals 2 noch ungewiss ist.

Doc Chaos
Admiral

Ungelesener Beitrag von Doc Chaos » 13.12.2011, 19:54

Starcraft II: CPU eigentlich nicht, sofern man nicht mit nem alten Core2Duo ankommt. Da limitiert eher die Grafikkarte.

Bei Generals 2 könnte die CPU jedoch wieder wichtiger werden, hat man ja bei Supreme Commander gut gesehen, wie wichtig bei quasi unlimitierter Einheitenzahl die CPU wird.
In the absence of light, darkness reigns supreme.
-buddhist proverb

Apo
Hartware.net
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Apo » 15.08.2012, 16:01

Command & Conquer Generals 2 Goes Free To Play
EA ANNOUNCES COMMAND & CONQUER A NEW FREE-TO- PLAY DESTINATION POWERED BY FROSTBITE 2
Command & Conquer Generals 2 Transforms into a New Digital Platform for the Legendary Strategy Franchise

COLOGNE, Germany – August 15, 2012 – Today at gamescom, the world's largest trade fair and event for interactive games and entertainment, Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) took a bold step to spearhead the industry’s digital revolution and announced Command & Conquer. The previously announced Command & Conquer Generals 2 has been transformed to be a part of this new digital experience, giving gamers complete access to the cutting-edge visuals, sound and destruction of a full, AAA strategy game – for free. The new online platform and service will launch in 2013, with the Generals universe representing the first of many free offerings within the storied franchise EA is planning to launch with Command & Conquer.

With a familiar blend of cerebral, strategic gameplay and fun, fast-paced action, Command & Conquer will deliver an authentic and modern RTS experience that will instantly exhilarate longtime fans and captivate new players. Gamers can sign up for a chance to be among the first to try the closed beta of Command & Conquer at www.CommandandConquer.com/free.

“We are thrilled about this opportunity to transform Command and Conquer into a premier online experience,” said Jon Van Caneghem, VP/GM at EA. “For nearly two decades, this franchise has existed as something you buy; now we are creating a destination where our fans will be able to access the entire Command and Conquer universe, starting with Generals and continuing with Red Alert, Tiberium, and beyond. With Frostbite 2, we are able to keep an emphasis on the AAA quality our consumers expect while staying true to the RTS gameplay they know and love – all available online for free.”

An all out war rages in Command & Conquer, as players take control of multiple factions, compete for resources, build up operation bases, and lead massive batteries of tanks, soldiers, and aircraft into battle. With incredibly detailed units, fully destructible environments, dynamic physics, and exhilarating visual effects, Command & Conquer is poised to re-define what gamers expect from a strategy game. Heralding feedback driven design, Command & Conquer will evolve and develop with an expanding array of new content based on community feedback.

Command & Conquer will be available as a free, client-based game for the PC in 2013. For more information on and to register for a chance to be selected for closed beta access, please visit www.CommandandConquer.com/free.Follow the game on Twitter at http://twitter.com/OfficialCnC or "Like" Command & Conquer on Facebook at http://facebook.com/commandandconquer.
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=-9zVjFcpjeA[/youtubehd]

Natürlich gibt es positive Beispiele für Free-to-Play-Titel, aber ich bin mir eigentlich ziemlich sicher, dass EA das nicht gebacken bekommt. Und eine richtige Solo-Kampagne hätte ich eigentlich auch gern gehabt. :(

Aero
Rear Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Aero » 15.08.2012, 20:53

Free To Play und tschüss! Wie auch bei Diablo 3 mit dem Item-Shop - bis heute nichts verpasst.
Zuletzt geändert von Aero am 15.08.2012, 20:54, insgesamt 1-mal geändert.

oxe23
Vice Admiral
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von oxe23 » 16.08.2012, 09:16

Tja, schade. Spiele eigentlich fast nur Solo-Kampagnen...

Apo
Hartware.net
Turtleboard Veteran
Turtleboard Veteran

Ungelesener Beitrag von Apo » 29.10.2013, 20:12

A New Future for Command & Conquer

Generals,

Thank you for your participation over the last few months in the Command & Conquer closed alpha test. It’s been much appreciated, and you’ve been instrumental in helping define what a new Command & Conquer experience should and shouldn’t be.

Part of being in a creative team is the understanding that not all of your choices are going to work out. In this case, we shifted the game away from campaign mode and built an economy-based, multiplayer experience. Your feedback from the alpha trial is clear: We are not making the game you want to play. That is why, after much difficult deliberation, we have decided to cease production of this version of the game. Although we deeply respect the great work done by our talented team, ultimately it’s about getting you the game you expect and deserve.

Over the next 10 days we will be refunding any and all money spent in the alpha. If you have a question about your refund, please contact help.ea.com.

We believe that Command & Conquer is a powerful franchise with huge potential and a great history, and we are determined to get the best game made as soon as possible. To that end, we have already begun looking at a number of alternatives to get the game back on track. We look forward to sharing more news about the franchise as it develops. Thank you again for your participation and support.

- Victory Studios
Quelle

Vielleicht bekomme ich ja doch noch mein Generals 2 mit richtiger Solo-Kampagne.

Nitram
Cadet

Ungelesener Beitrag von Nitram » 30.10.2013, 15:22

Cool, vielleicht wirds ja wirklich was. Warte auch sehnsüchtig darauf :)

Antworten